امکان آزادی زندانیان غیرعمد از محل زکات وجود دارد
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
معاون قضایی دادگستری اردبیل:
امکان آزادی زندانیان غیرعمد از محل زکات وجود دارد

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل گفت: امکان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از محل زکات بر اساس فتاوای مراجع تقلید و بزرگان دین امکان‌‌پذیر شده است.

خبرگزاری فارس: امکان آزادی زندانیان غیرعمد از محل زکات وجود دارد
 

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، انور اسکندزاده پیش از ظهر امروز در مراسم جشن گلریزان در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته 310 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان اردبیل با کل بدهی 16 میلیارد تومان آزاد شده‌اند که فقط 4 میلیارد تومان برای مختومه شدن پرونده آنها ستاد دیه پرداخت کرده و مابقی از محل گذشت شکات و همچنین تامین تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز 330 پرونده در مراحل مختلف رسیدگی به محکومان جرایم غیرعمد بیش از 20 میلیارد تومان حکم صادر شده است، افزود: ما اگر 5 میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان که در ماه مبارک رمضان برگزاری می‌کنیم، جمع‌آوری کنیم قادر خواهیم بود همه این زندانیان را با گذشتی که از شاکیان خواهیم داشت آزاد کرده و آنها روانه آغوش گرم خانواده کنیم.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد زندانی محکومان مهریه و نفقه 80 نفر، محکومان مالی به غیر از کلاهبرداری 215 نفر، حوادث رانندگی و کارگاهی 35 نفر است که در مجموع 330 نفر هم ‌اکنون در زندان‌ها به سر می‌برند.

اسکندرزاده گفت: در صورت مساعدت خیرین و نیکوکاران مصمم هستیم 80 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را تا پایان ماه مبارک رمضان آزاد کرده و برای آنها جشن آزادی برگزار کنیم.

این مسئول تاکید کرد: در شب 21 رمضان جشن گلریزان در مسجد اردبیلی‌های مقیم تهران برگزار می‌شود که قرار است خیرین و نیکوکاران بنام اردبیل و چهره‌های شاخصی همچون علی دایی در این مراسم حضور پیدا کرده و برای آزادی زندانیان کمک‌های لازم را انجام دهند.

رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه استان اردبیل به فعالیت 13 ساله ستاد دیه در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ماهیت این ستاد مردمی است و تنها منبع تغذیه آنها کمک‌های مردمی است و ما با همکاری کمیته امداد و بانک‌ها سعی می‌کنیم تا زندانیان را با اعطای تسهیلات بدون سود و با شرایط آسان از زندان رهایی دهیم تا این افراد در کنار خانواده‌های خود قرار گیرند.

اسکندرزاده گفت: این ستاد به دنبال آزادی بزهکاران نیست بلکه در ماه رحمت و غفران الهی با الهام از آیات و آموزه‌های دینی سعی می‌کند یاریگر آزادی زندانیانی باشد که به معنای واقعی بدون عمد گرفتار شدند و شایسته عفو و گذشت هستند که قطعاً از بخشش شاکیان نیز بهره‌مند شده و بستر آزادی آنها نیز فراهم می‌آید.

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، مراسم جشن گلریزان اردبیل در حالی با حضور بزرگان و مسئولان کشوری و استانی،‌ هنرمندان و ورزشکاران خانواده‌های مختلف در حال و هوای صمیمی و در سالن ورزشی امام خمینی اردبیل برگزار شد که یک خانواده در اوج صداقت هزینه جشن تولد فرزندانشان را و زوجی دیگر هزینه ازدواجشان را تقدیم ستاد دیه اردبیل کردند تا صرف آزادی زندانیان شود.

به گفته مسئولان این ستاد کمک‌های جمع‌آوری شده بعد از جمع‌بندی اعلام خواهد شد تا صرف آزادی زندانیان شده و جشن آزادی در آستانه عید سعید فطر در اردبیل برگزار شود.

 

این جشن که قرار است در شهرهای مختلف استان اردبیل و تا 21 رمضان ادامه پیدا کند تا کنون در سرعین، مشگین‌شهر، هیر، گرمی، نمین و اردبیل برگزار شده که با برنامه‌های متنوع هنری، موسیقی و فرهنگی با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ] [ 13:53 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 24
بازدید کل : 114891
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1